Sunday, October 11, 2020


Dr. Raymond Mindlin: 

Modest Man Honored by Presidents

It’s not everyone who earns a national award presented by a president of the United States, but Dr. Raymond Mindlin did that and more: He received two awards from two different presidents. 

While his honors came in realms few know about and even fewer understand, the results of his work are everywhere. For instance, the electronic watch on your wrist keeps accurate time because of its high-frequency, quartz crystal oscillator whose operation is based on equations that Mindlin “cooked up” around 1951.

A mathematical theorist and researcher, he was considered a world leader in his field, which he described succinctly in a 1980 interview: “I devise mathematical equations to describe and explain mechanical and electro-mechanical phenomena.”

His work over five decades helped the Allies win World War II, and led to the development of core components in not just electronic watches, but also televisions, radios and cell phones. His work even helped devise packaging materials with the best cushioning abilities.

Raymond David Mindlin was born in New York City in 1906 and earned two bachelor’s degrees and a doctorate at Columbia University, where he taught in the engineering school from 1932 until his retirement in 1975.

During World War II, he left Columbia for three years  to work on naval ordnance at the government’s Applied Physics Laboratory in Silver Spring, Md. There he contributed significantly to the development of the radio proximity fuze, which causes a shell or missile to explode when it is near the target instead of having to hit the target directly, greatly increasing its effectiveness.  The fuze has been called one of the most important technological innovations of World War II, and for his work on it, President Harry S Truman awarded Mindlin the Presidential Medal of Merit in 1946.

Over the years Mindlin researched and taught in such esoteric areas as photoelasticity, fictional contact and granular media,  waves and vibrations in isotropic and anisotropic plates,  wave propagation in rods and cylinders, and crystal lattice theories.

At his retirement in 1975, some 200 people attended a Columbia testimonial dinner at which Professor Jewell M. Garrelts, former associate dean of the Columbia engineering school, called Mindlin “an outstanding scientist whose clear, concise lectures were those of a master.” Garrelts noted that Mindlin was recognized internationally as “a pioneer in extending the mathematical theory of elasticity to bordering areas of electrical, thermal, optical, and acoustical phenomena.” Among the attendees was Mindlin’s first doctoral student, a man who went on to become head of the school of engineering at the University of Illinois. 

Just before his retirement, a book documented his accomplishments.  R.D. Mindlin and Applied Mechanics, published by Pergamon, consists of eight chapters written by eight of his former students describing his major contributions to science.

Over the years he received countless awards, including, in 1980, the National Medal of Science, presented by President Jimmy Carter. The most lasting honor came after his death: The Raymond D. Mindlin Medal is today awarded by the American Society of Civil Engineers for outstanding research contributions in applied solid mechanics.


Dr. Mindlin lived on Deer Hill Drive from 1973 until 1983 when he moved to New Hampshire. He died there in 1987 at the age of 81.

In the 1980 interview with The Ridgefield Press, Mindlin joked about the estimated    100 million electronic quartz crystals that were then being manufactured each year based on his formulas. “Unfortunately, I don’t get any money for it — you can’t patent a mathematical equation,” he said. “If I had a tenth of a cent for each one, I could support the school system of Ridgefield.”

But neither money nor notoriety motivated Mindlin’s research. “I do it for the fun of it,” he told the Press interviewer.

Ray Mindlin was also well-liked. “His professional colleagues treated him with deference at times bordering on awe,” said a fellow professor at the time of his death. “He was secure in the knowledge of his own worth, but wore the mantle of his eminence with genuine modesty. He was generous in giving or sharing credit, and unfailingly courteous to peers seeking his opinion or advice. 

“Basically a shy, reserved person, he was, invariably and unexceptionally, the consummate gentleman.”


 

2 comments:

Ny. SISKA WIBOWO said...

Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

JULIA CRAWFORD PINJAMAN said...

Salam pembuka,
Apakah Anda mencari pinjaman asli? Apakah Anda berhutang dan membutuhkan uang untuk melunasi tagihan Anda, apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak untuk memulai bisnis baru atau meningkatkan bisnis Anda? Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk membeli mobil atau rumah? Apakah Anda memiliki proyek yang belum selesai di ujung jari Anda karena pendanaan yang tidak memadai? Apakah Anda memiliki skor kredit yang rendah dan Anda merasa sulit untuk mendapatkan layanan permodalan dari bank lokal dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda memerlukan pinjaman investasi untuk berinvestasi di area tertentu dari spesialisasi, Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! hubungi saya melalui email; (juliacrawfordloan@gmail.com)
WA: +1 (507) 724-8254

Kami telah memberikan miliaran pinjaman bisnis kepada lebih dari 2.500 pemilik bisnis seperti Anda. Kami menggunakan teknologi risiko yang kami tentukan sendiri untuk memberi Anda pinjaman bisnis yang tepat sehingga Anda dapat mengembangkan bisnis Anda. Layanan kami cepat dan andal, pinjaman disetujui dalam waktu 24 jam setelah aplikasi berhasil.

Kami menawarkan semua jenis pinjaman dalam jumlah berapapun yang Anda butuhkan dengan tingkat bunga 2% yang terjangkau. Modal dan proses pinjaman kami 100% dijamin dan terjamin, kebahagiaan pelanggan kami adalah kekuatan kami, kami adalah perusahaan pinjaman terkemuka, sah dan terakreditasi. Kami meminjamkan kepada individu dan perusahaan yang membutuhkan bantuan tunai. Jadi silahkan hubungi kami hari ini melalui email di
(juliacrawfordloan@gmail.com)
WhatsApp: +1 (507) 724-8254

SALAM
JULIA CRAWFORD
juliacrawfordloan@gmail.com
WA: +1 (507) 724-8254

  The Jeremiah Bennett Clan: T he Days of the Desperados One morning in 1876, a Ridgefield man was sitting in a dining room of a Philadelphi...